18th sep2017

Vakantie 2017 – dag 2

by Geert

Dag 2.

We worden op tijd wakker en na wat draaien staan we maar gewoon op. We maken een lekker ontbijtje met brood, kaas, gebakken ei en avocado. Hierna pakken we onze spullen en fietsen naar de jachthaven. We hebben een kajak gehuurd voor vandaag en gaan de Biesbosch vanaf het water bekijken. Bij de jachthaven krijgen we goede uitleg over de mogelijke route en voor we het weten zijn we onderweg. Alle spullen zitten goed beschermd in onze drybag uit Thailand en het peddelen gaat soepel. Het eerste stukje is net open en daardoor nog niet zo heel erg begroeid. We moeten onder verschillende bruggen door en sommige zijn echt maar heel laag. Na een stukje open water komen we bij een strandje waar we even pauzeren. Helemaal opgeladen gaan we verder. De oude Biesbosch in. We volgen een kreek waar alleen roeiboten in mogen en zoeken onze afslag. Het is hier echt prachtig en het water is kraakhelder. Het zit helemaal vol met van die zuurstof plantjes voor bij de goudvis. Na flink wat peddelen wordt de begroeiing dichter en dichter. Zitten we nog wel goed vragen we ons af maar er komt nog een stel in een kano achter ons aan. Op het gegeven moment zitten we vast. Er groeien zoveel bomen en takken dat we echt niet meer verder kunnen. De begroeiing op de kant is helemaal plat gedrukt en we denken dat dat komt omdat mensen hier hun boot aan de kant getrokken hebben. Wij besluiten onze achtervolgers te volgen waarmee ze onze voorgangers worden. We draaien namelijk om en peddelen terug. Onze afslag die nu links zou moeten liggen vinden we weer niet en we vinden het goed geweest. We peddelen terug naar de jachthaven. Halverwege vind ik het mooi geweest en stap ik uit. (Foto invoegen. )

Bij Bliksem aangekomen drinken we wat, maken lekkere rijst met stukjes des en sajoerboontjes en lezen wat. Ik ga nog even hardlopen maar moet zeggen dat na twee sportieve dagen de vijf kilometer al een hele prestatie was. Lekker douchen en naar bed.