17th feb2012

Hooooo, stop.!

by Geert

De uitlaatrubbers van de 66 waren aan vervanging toe. De rubbers waren of kapot, of bijna. Omdat ik ze er bij de koop van de auto al nieuw bij had gekregen was dit een karwei wat ik in de avonduren mooi kan doen, zonder dat ik moet kijken wat ik nodig heb. Het enige probleem was de krik.
Nou weet ik dat Martijn een hele mooie garagekrik heeft, dus toen heb ik hem gevraagd of hij iets te doen had. Zonder dat ik ook maar iets van hem had gehoord stond hij ’s avonds bij mij thuis, met krik. Thanks Martijn.!
De auto omhoog was een eitje. Wat we toen tegen kwamen iets minder. De complete ophanging aan de achterkant was los gebroken. Het hele plaatje hing met het rubber vast aan de uitlaat, in plaats van de uitlaat met het rubber vast aan de auto.
Het eerste rubber vervangen was redelijk makkelijk. Martijn heeft er even mee lopen ruzieen, maar eigenlijk zat ie er zo op.
De tweede was wat lastiger. Omdat de hele beugel los was gebroken moesten we deze opnieuw bevestigen. De oplossing verdient niet de schoonheidsprijs, maar is voor de apk goed genoeg.
Met een boor en twee schroeven hebben we de houder vastgezet. Het zit nu “deugdelijk bevestigd” zoals apk eis is.
Omdat Martijn er toch was hebben we meteen naar de rem rechtsachter gekeken. De remcilinder was vast gaan zitten, en er zat allemaal zooi tussen. Los kloppen had geen zin meer, en mee helpen ook niet. Er moest dus een nieuwe cilinder op. Geen ramp, want die had ik ook al. Het hele zaakje los gedraaid, wat eigenlijk behoorlijk meeviel voor wat we hadden verwacht. De nieuwe cilinder er op, en de rem weer op druk gezet. Gelukkig had ons pap nog wat vloeistof staan. (Wie wat bewaard, die heeft wat) Vervolgens het hele zooitje weer in elkaar, en klaar.!


Toch eens betere foto’s maken, in plaats van met mijn gsm.

2 Responses to “Hooooo, stop.!”

  • CKS

    Erg tof! Zit ik foto’s te kijken op deze prachtige site van verlaten gebouwen.. zie ik daar opeens een herkenbare as en wielremcilinder.. Ben pas 18 en een groot DAF liefhebber en heb zelf een; DAF 66 Marathon Coupé 1100. Enorm tof om te lezen dat je ook ‘Dolvo’ hebt haha!

    Groet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.