Remise Monceau

by Geert

Deze remise hebben we aangedaan op de meeting van Earthview.nl. Erg gezellig geweest, maar niet zo heel veel foto’s genomen. Hieronder een selectie.

Een of meerdere foto’s van deze set bied ik te koop aan.
Koop mijn werk op dibond, canvas, poster en ingelijst op Werk aan de Muur

Carnavalsoptocht 2012

by Geert

Een paar foto’s van de carnavalsoptocht 2012. De optocht was niet heel erg speciaal, dus heb ik maar wat mensen gefotografeerd. Hieronder een selectie van drie foto’s.

APK afkeur

by Geert

Vandaag is de Volvo een dagje weg geweest voor de APK keuring. Helaas waren er een aantal punten welke ik nog moet veranderen voordat hij goedgekeurd kan worden. De punten zijn:
 • Klingelateurs aan de voorkant doen het niet
 • Het remverschil aan de achterkant is groter dan 30%
 • De rechter koplamp geeft een vreemd lichtbeeld
 • De bevestiging van het differentieel aan de carosserie is niet deugdelijk. (geen afkeur; aandachtspuntje)

De meeste oplossingen zijn makkelijk, de klingelateurs moeten er even vanaf voor de keuring, dan kunnen ze het ook niet doen en kan daar niet op worden afgekeurd. De koplamp zal er misschien niet goed in zitten, het kan zijn dat ik hem perongeluk een slag gedraaid heb bij het terugzetten ofzo, ik hoop dit vanavond nog op te kunnen lossen.
Het remverschil aan de achterkant is minder, ik denk dat ik gewoon de linkerkant de rem los haal en zie of ik iets kan vinden. Anders het hele zooitje nog maar eens goed op druk zetten als het kan.
De bevestiging van het differentieel bekijk ik misschien nog wel even, maar ik denk dat ik er na de APK keuring wel naar kijk.

Carnavalsdinsdag

by Geert

Carnavalsdinsdag is bij mij altijd een beetje een rare dag. Op een of andere manier had ik dit jaar al niet zoveel zin in carnaval en daarom heb ik de dinsdag eens gekozen om wat aan de Volvo te hobby-en.  Allereerst de auto eens even gewassen. Hij was niet heel vies, en dan valt het schoonmaken wat mee. Ik probeer het bij deze auto echt bij te houden, want mijn andere auto is een puinbak.
De deuropener aan de linkerkant deed het niet echt heel goed. Hij schoot over het radje heen waarmee de deur eigenlijk geopend moet worden. Ik heb het hele zaakje dus losgehaald. Deurpaneel eraf en alles gesmeerd met siliconen spray. Hendel er weer op maar mocht niet baten. Nadere inspectie gaf aan dat de hendel stuk is. Deze hendel moet ik dus gewoon vervangen. Mocht je er nog een hebben, dan kun je [hier] een berichtje sturen. De deur heb ik maar weer in elkaar gebouwd. Ik weet nu in ieder geval wel hoe het er uitziet van binnen.
Verder heb ik het reservewiel schoongemaakt en op de juiste plek opgeborgen. Voorin de auto dus. Het wiel lag achterin te liggen, maar daar hoort het natuurlijk niet.
Omdat ik toch bezig was in de achterbak meteen maar begonnen met poetsen. Het roestgat rechtsachter kwam nu mooi van pas, ik kon het zand via hier mooi naar buiten vegen. Vervolgens de 2 vierkante metalen klepjes welke een beetje aan het roesten waren los geboord en de roest verwijderd. Vervolgens alles in een wit verfje gezet. Ik had deze lak nog staan en kon hem hier mooi voor gebruiken. Vervolgens alles opgeruimd wat ik gebruikt had en nog snel even wat foto’s gemaakt. Helaas ben ik niet tevreden met die foto’s. Ik moet echt een keer ergens op een toffe plek een paar plaatjes van het ding maken.

[slickr flickr tag=’achterbak’]

 

Bouwlampen

by Geert

Ik heb een keer in de avond uren zitten klussen. Omdat ik niets zag heb ik de bouwlamp erbij gepakt. Omdat deze gewoon los is kon ik hem niet echt goed neerzetten en steeds als ik mijn gereedschap wilde pakken werd ik verblind. Ook zat ik regelmatig in mijn eigen licht. Omdat te voorkomen wilde ik graag een stel van die lampen op statief kopen. Ik was er voor mezelf al uit dat ik er twee wilde. Zo sta ik nooit in mijn eigen licht. Een enkele bouwlamp van 400 watt vond ik meer dan genoeg. Ik heb dan in totaal 800 watt licht en daar moet je behoorlijk mee vooruit kunnen. Na verschillende leveranciers op het werk te hebben gehad ben ik ook even gaan kijken bij een aantal bouwmarkten. Daarna toch maar even op marktplaats gekeken. Ik was benieuwd of er daar nog iets moois op zou staan. Uiteindelijk ben ik voor de helft van het geld klaar, en heb ik dubbele lampen. In totaal dus 1600 watt licht. Dat moet zeker genoeg zijn.

Hooooo, stop.!

by Geert

De uitlaatrubbers van de 66 waren aan vervanging toe. De rubbers waren of kapot, of bijna. Omdat ik ze er bij de koop van de auto al nieuw bij had gekregen was dit een karwei wat ik in de avonduren mooi kan doen, zonder dat ik moet kijken wat ik nodig heb. Het enige probleem was de krik.
Nou weet ik dat Martijn een hele mooie garagekrik heeft, dus toen heb ik hem gevraagd of hij iets te doen had. Zonder dat ik ook maar iets van hem had gehoord stond hij ’s avonds bij mij thuis, met krik. Thanks Martijn.!
De auto omhoog was een eitje. Wat we toen tegen kwamen iets minder. De complete ophanging aan de achterkant was los gebroken. Het hele plaatje hing met het rubber vast aan de uitlaat, in plaats van de uitlaat met het rubber vast aan de auto.
Het eerste rubber vervangen was redelijk makkelijk. Martijn heeft er even mee lopen ruzieen, maar eigenlijk zat ie er zo op.
De tweede was wat lastiger. Omdat de hele beugel los was gebroken moesten we deze opnieuw bevestigen. De oplossing verdient niet de schoonheidsprijs, maar is voor de apk goed genoeg.
Met een boor en twee schroeven hebben we de houder vastgezet. Het zit nu “deugdelijk bevestigd” zoals apk eis is.
Omdat Martijn er toch was hebben we meteen naar de rem rechtsachter gekeken. De remcilinder was vast gaan zitten, en er zat allemaal zooi tussen. Los kloppen had geen zin meer, en mee helpen ook niet. Er moest dus een nieuwe cilinder op. Geen ramp, want die had ik ook al. Het hele zaakje los gedraaid, wat eigenlijk behoorlijk meeviel voor wat we hadden verwacht. De nieuwe cilinder er op, en de rem weer op druk gezet. Gelukkig had ons pap nog wat vloeistof staan. (Wie wat bewaard, die heeft wat) Vervolgens het hele zooitje weer in elkaar, en klaar.!


Toch eens betere foto’s maken, in plaats van met mijn gsm.

Lelijke olifant

by Geert

Vandaag ben ik voor de eerste keer naar het werk gereden met de Volvo 66. Toen ik in Helmond voor het stoplicht stond trok ineens een oudere man de deur open. “Zo één heb ik ook nog gehad, vroeger. Ja, precies zo..”
Het licht sprong op groen dus ik moest weer verder rijden, maar toch leuk dat mensen zo op de auto reageren.

Ook heb ik een luchtverfrisser in de auto gehangen. Niet omdat het nodig is, maar ik vind het wel geinig om zo’n ding aan de spiegel te hebben hangen. Het is een lelijke olifant geworden.

RTFM.!

by Geert

Vandaag na 3 uur werk eindelijk mijn voorlampjes vervangen. Ik had niet gekeken hoe het los moest dus maar gewoon begonnen. De sierkap eraf was makkelijk, maar dan. Alle schroeven die ik zag zitten losgehaald, eentje uit moeten boren omdat hij veel te vast geroest was, de hele afstelling vernaait omdat ik dacht dat dat misschien wel eens kon zijn waar ik hem los moest halen. Vervolgens het glas van de spiegel getrokken, per ongeluk weliswaar, maar toch los. Uiteindelijk de bak waar de lamp in hangt los gekregen en eruit gehaald. Toen ik de rest los moest halen kwam ik er achter dat ik de lamp eigenlijk gewoon los had kunnen trekken. De andere kant was dan ook zo gepiept. Meteen maar even het glas weer vast gekit en alles weer gemonteerd. Eindelijk, het werkt.!
De tijd die ik bezig ben geweest is een uur of 3. Als ik alles had geweten was het waarschijnlijk binnen 15 minuten klaar geweest. Read The F*cking Manual.!

To-do

by Geert

Oldtimer kopen Koplampen vervangen (peertje) Uitlaatrubbers vervangen Remcilinder rechtsachter vervangen Uitlaatbeugel vast maken Vet voor op schroefdraad moeren kopen Steeksleutel 18 kopen Momentsleutel kopen Spiegels opnieuw kitten Slot achterbak controleren Tellerkabel maken Radio inbouwen Versnellingspook repareren Knipperlichtjes zijkant auto repareren Luchtslang verwarming vervangen Rechter deuropener repareren Ramen soepel laten lopen PKE inbouwen 12v aanstekeraansluiting maken Nieuwe houders + rubbers koplampen monteren

Tellerkabel

by Geert

Vandaag een uur of wat bezig geweest met de tellerkabel. Ik had de oude er al uit, en dacht dat het niet zo veel werk meer zou zijn. Niets was minder waar. Omdat we niet wisten waar we moesten zijn het wiel er maar afgehaald. Omdat dat niet lukte een langere sleutel opgehaald en de moeren losgedraaid. Wiel eraf. Kregen we het volgende niet los omdat het wiel van de grond af was, dus wiel er weer op. Na een tijd zo wat gerommeld te hebben zat alles erin. Het enige nadeel was dat de km teller kabel na 20 meter ofzo weer brak. Hij heeft wel gewerkt, maar nu dus weer opnieuw beginnen.
Leuk spul.. Die oldtimers..

Pagina's:12»